Στείλτε μας το άρθρο σας και θα αναρτηθεί αυτόματα! Τον τίτλο βάλτε τον στο Subject.

Τρίτη 9 Μαρτίου 2010

AΠΙΣΤΕΥΤΟ ΤΟ ΠΟΣΟ ΕΠΗΡΕΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ



Ποια ομάδα της κοινωνίας μας είναι οι καλύτεροι καταναλωτές; Τα παιδιά! Και ας είναι για αυτό καλά… η τηλεόραση!
Σύμφωνα με έρευνα που έχει γίνει στις ΗΠΑ από τον Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών πάνω στο πρόγραμμα «Υγεία και Διατροφή», τα παιδιά εμφανίζονται εθισμένα στην TV και την κατανάλωση καθώς καταγράφουν εβδομαδιαίως 25 ώρες τηλεθέασης. Οι γονείς, όπως φαίνεται, στην Αμερική παρκάρουν τα παιδιά τους απέναντι από τη μικρή οθόνη αλλά την ίδια ακριβώς συνήθεια ξεπατικώνουν και οι Έλληνες… Σύμφωνα με την εταιρεία ΑGB Nielsen που διεξήγαγε μια παρόμοια έρευνα, τα παιδιά προσχολικής ηλικίας...
2 έως 5 ετών βλέπουν αμέτρητες ώρες τηλεόραση, ξοδεύοντας τις μισές από αυτές στις διαφημίσεις.
Η κοινωνία μας λοιπόν γαλουχεί μια γενιά εθισμένων καταναλωτών που η μόνη τους αγωνία θα είναι αυτής της οικονομικής ευμάρειας. Τα παιδιά από μικρά μπαίνουν στον κόσμο της ύλης και κάνουν αξίωμα το «ζω για να καταναλώνω».
Στη συγκεκριμένη έρευνα που έγινε σε 4.063 παιδιά ηλικίας από 8 μέχρι 16 ετών σημειώθηκε εθισμός στην κατανάλωση αλλά και ιδιαίτερη αύξηση βάρους.
Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις που γοητεύουν τα παιδιά αφορούν τα τρόφιμα αλλά και τα παιχνίδια.
Οι περισσότερες διαφημίσεις δε παρουσιάζουν προϊόντα χαμηλής ποιότητας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τρόφιμα που διαφημίζονται έχουν μεγάλη περιεκτικότητα σε ζάχαρη και είναι τα περισσότερο αγοραζόμενα, επειδή τα παιδιά τα βλέπουν στην τηλεόραση.
Από την άλλη, οι Αμερικανοί ενήλικες όσο και οι έφηβοι ξοδεύουν δισεκατομμύρια δολάρια και υποφέρουν τρομακτικά εξ αιτίας της δίαιτας που κάνουν για να χάσουν βάρος.
Αυτό όμως δεν αφορά τη βιομηχανία τροφίμων που ξοδεύει δισεκατομμύρια δολάρια διαφημίζοντας την ανθυγιεινή διατροφή ως την πιο νόστιμη στους μικρούς και περισσότερο ευάλωτους καταναλωτές.
Τα ΜΜΕ τρελαίνοντας τους νέους προβάλλουν υπερβολικά ανθυγιεινές τροφές ενώ την ίδια στιγμή τους λένε ότι πρέπει να αδυνατίσουν σύμφωνα με τα πρότυπα ομορφιάς.
Ποιοι είναι κερδισμένοι από όλη αυτήν την ιστορία;
Τα κανάλια, οι διαφημιστές, τα ινστιτούτα αισθητικής και οι εταιρείες τροφίμων. Η έρευνα έδειξε ότι τα κορίτσια ανησυχούν ιδιαίτερα για το βάρος τους -πολλά από αυτά αρχίζουν δίαιτες από πολύ μικρή ηλικία- καθώς η τηλεόραση προβάλει μια καθόλου ρεαλιστική εικόνα για το πώς πρέπει να είναι οι άνθρωποι-… Tο πρότυπο που παρουσιάζεται ως ιδανικό είναι αυτό του μοντέλου.
Από την άλλη τα παιδιά δέχονται καθημερινά έναν καταιγισμό από διαφημίσεις παιχνιδιών και κυρίως πριν τις γιορτές και μάλιστα τόσο στην πρωινή ζώνη που προβάλλονται παιδικές εκπομπές και κινούμενα σχέδια αλλά και στην prime time ζώνη όπου παρακολουθεί όλη η οικογένεια σειρές φάμιλι-στόρι.
Ίσως τώρα -λίγες εβδομάδες πριν το Πάσχα- το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης θα πρέπει να ξαναστείλει σχετική σύσταση στα κανάλια και οι γονείς να πάρουν ξανά το τηλεκοντρόλ στα χέρια.
Αξίζει να σημειωθεί δε, ότι σχετικά με την αλλαγή των διατροφικών συνηθειών παρουσιάζεται σχετική έρευνα του ΙΝ.ΚΑ. που αναφέρει ότι, "κατά 965% αυξήθηκε την τελευταία 15ετία η συμμετοχή του έτοιμου φαγητού στη διατροφή του μέσου Έλληνα. Παράλληλα, από το 1993 μέχρι σήμερα, η κατανάλωση τροφίμων του είδους απογειώθηκε κατά 231%" όπως επισημαίνεται στην έρευνα.
ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΕΟΥ

Δεν υπάρχουν σχόλια: