∆εν µοίρασε φυλλάδια. Ούτε κόλλησε αφίσες. Μίλησε αλλιώς: µέσα από την οθόνη του υπολογιστή του. Ο Φίλιππος Παππάς ήταν ένας από τους εκατοντάδες πολίτες που προώθησαν την υποψηφιότητα του Γιώργου Καµίνη στο Ιντερνετ. Ενας από τους νέους ψηφοφόρους που δεν τους συνέδεε ο κοµµατικός µηχανισµός, αλλά οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης.
Το 2006, στις προηγούµενες αυτοδιοικητικές εκλογές, το twitter βρισκόταν ακόµα στα σπάργανα και το facebook έβγαινε σιγά σιγά από τους κοιτώνες του Χάρβαρντ. Τέσσερα χρόνια αργότερα, οι δύο βασικοί αντίπαλοιγια τον ∆ήµο Αθηναίων...
...επιχείρησαν να αξιοποιήσουν τα νέα µέσα στον προεκλογικό τους αγώνα. Οι προσεγγίσεις τους διέφεραν. Και αυτός που δεν χρησιµοποίησε τους τοίχους του facebook σαν προεκλογική αφίσα, κέρδισε τις εντυπώσεις και τη µάχη.
Η προσωπική σελίδα του Νικήτα Κακλαµάνη στο facebook έµοιαζε απρόσιτη. Είχε 2.774 µέλη, αλλά σχεδόν όλες οι αναρτήσεις ήταν από το πολιτικό του γραφείο. Στην αντίστοιχη σελίδα του Γιώργου Καµίνη, που δηµιουργήθηκε στις 14 Σεπτεµβρίου, τα µέλη ξεπέρασαν τις 3.000. Και αξιοποίησαν την ηλεκτρονική φιλοξενία στήνοντας ένα πολιτικό καφενείο µε ανταλλαγή απόψεων και προτάσεων. Ο Φίλιππος Παππάς ήταν ένα από τα µέλη που συµµετείχαν στον διάλογο. Φιλόλογος, 31 ετών και ένας από τους µπλόγκερ του feleki.wordpress. com. Την περασµένη εβδοµάδα αφιέρωνε έως και 10 ώρες την ηµέρα για να προωθήσει την υποψηφιότητα του κ. Καµίνη. ∆εν ήταν εθελοντής του. Αλλά ένας από τους πιο ενεργούς πολίτες στην «αντικακλαµανική εκστρατεία» του Ιντερνετ που µε φωτογραφίες, σχόλια και βίντεο εξέφραζαν τη δυσαρέσκειά τους για τον απελθόντα δήµαρχο. «Το ∆ιαδίκτυο βοήθησε να γίνει οικείο πρόσωπο ο Καµίνης και να καταλάβουν οι ψηφοφόροι ότι δεν ήταν ο υποψήφιος που προερχόταν απευθείας από την Ιπποκράτους», λέει ο κ. Παππάς.
Εκτός από τα blog και το facebook, σε αυτές τις εκλογές µίλησε και το YouTube. Ενα ζευγάρι απ’ του Ψυρή δηµιούργησε σατιρικά βιντεάκια που παρότρυναν τους ψηφοφόρους να καταψηφίσουν τον κ. Κακλαµάνη. Ο Νίκος Φωκάς και η σύζυγός του, η σκηνοθέτιδα Ιωάννα Φωκά-Ασµενιάδου, δεν ανήκαν στο επιτελείο του κ. Καµίνη. «Ηµασταν πολίτες σε απόγνωση»,λέει στα «ΝΕΑ» ο κ. Φωκάς.
Το πιο δηµοφιλές σκετσάκι τους έφτασε τις 8.000 προβολές, ενώ ένα απόσπασµα συνέντευξης των Καµίνη και Κακλαµάνη στο Alter δεν ξεπερνούσε τις 3.000. «Κατάφεραν να γίνουν µέρος της πολιτικής συζήτησης. Οι ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης παρέχουν ένα εναλλακτικό κανάλι επικοινωνίας που είναι φύσει αµφίδροµο. ∆ίνεις τη δυνατότητα στον κόσµο να εκφράσει την άποψή του», λέει ο Γιώργος Γκιώνης, ερευνητής στο Εργαστήριο Συστηµάτων Αποφάσεων και ∆ιοίκησης του ΕΜΠ.
Οµως η οµάδα του κ. Καµίνη είχε και δικά της µέλη αφοσιωµένα στο κοµµάτι του ∆ιαδικτύου. Ο 39χρονος Κωνσταντίνος Αλεξάκης ήταν ο διαχειριστής της σελίδας στο facebook. Υπεύθυνος να την καθαρίζει από υβριστικά µηνύµατα και να την τροφοδοτεί µε φωτογραφίες. Είναι αρχιτέκτονας στο επάγγελµα, αλλά γνωρίζει καλά τα διαδικτυακά κατατόπια, µε 1.000 µέλη στον λογαριασµό του στο twitter. «Το εγχείρηµά µας πέτυχε γιατί επιτρέψαµε να ξεκινήσει µια κουβέντα. Η σελίδα του αντιπάλου έµοιαζε περισσότερο µε πόστερ. Οι αναρτήσεις ήταν δικές του. Εµείς δεν θέλαµε να φτιάξουµε κάτι που θα θύµιζε γραφείο Τύπου στο Ιντερνετ», λέει.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΜΕΡΙΚΑ ΣΑΤΙΡΙΚΑ VIDEO:
madata.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου