Καφές: πόλεμος στη Γαλλία για τις μηχανές του εσπρέσο
Το μονοπώλιο της Νespresso στις ομώνυμες μηχανές εσπρέσο της Νestle πήρε χθες τέλος, τουλάχιστον στη Γαλλία, με την έλευση στα γαλλικά σούπερ μάρκετ μιας νέας, ανταγωνιστικής κάψουλας καφέ, της «L΄Οr espresso».
«Nespresso, what else?», λέει ο Τζορτζ Κλούνεϊ στη διαφήμιση της Νestle: «Νεσπρέσο, τι άλλο;». Και ώς τώρα το μόνο που μπορούσε κανείς να χρησιμοποιήσει στις μηχανές εσπρέσο της εταιρείας ήταν πράγματι οι κάψουλες «made in Νespresso». Ομως από χθες τα πράγματα έχουν αλλάξει. Οι κάψουλες «L΄Οr espresso» που είναι...
... συμβατές με τις μηχανές Νespresso και παράγονται από άλλη εταιρεία, άρχισαν να διατίθενται στη γαλλική αγορά. Η εταιρεία που παράγει τον «L΄Οr espresso», η αμερικανική Sara Lee, έχει στόχο να εισχωρήσει στην πολύ κερδοφόρα και ώς τώρα μονοπωλιακή αγορά του καφέ για τις «εσπρεσιέρες» της Νestle. Η Sara Lee είναι παρούσα σε πολλούς τομείς, όμως αυτός του καφέ είναι ο πιο υποσχόμενος απ΄ όλους και αντιπροσωπεύει ήδη, μαζί με το τσάι, το ένα τέταρτο του τζίρου της.
Στα σούπερ μάρκετ
Προφανώς οι νέες κάψουλες θα είναι λιγότερο ακριβές από τις πρωτότυπες και θα διατίθενται στα σούπερ μάρκετ- και όχι μόνο σε καταστήματα της εταιρείας, όπως γίνεται με τις κάψουλες Νespresso. Αλλες κάψουλες για την εν λόγω μηχανή πρόκειται να κυκλοφορήσουν στην αγορά στις αρχές Μαρτίου, από τον όμιλο Casino. Για τον τομέα, πρόκειται για ένα είδος επανάστασης. Προς το παρόν περιορίζεται στη Γαλλία, όμως στο μέλλον οι κάψουλες «χαμηλού κόστους» θα φτάσουν και αλλού.
Το θέμα για τη Sara Lee ήταν να μην παραβιάσει τα δικαιώματα ευρεσιτεχνίας της Νestle για τη Νespresso, τα διπλώματα για τα οποία φτάνουν τα... 1.700. Και φαίνεται πως το πέτυχε.
Το πρώτο μοντέλο Νespresso παρουσιάστηκε το 1986 στην Ελβετία και το 1991 στη Γαλλία. Ομως χρειάστηκε να φτάσει ο 21ος αιώνας για να γίνει εμπορική επιτυχία. Από το 2000 ώς το 2009, η αγορά του αυξανόταν με μέσο ρυθμό 30%. Μέχρι σήμερα το «Club Νespresso» αριθμεί 7 εκατ. μέλη σ΄ όλο τον κόσμο και η μεγαλύτερη αγορά είναι η Γαλλία, όπου γίνεται περίπου το 25% των πωλήσεων. Στη χώρα αυτή, η αγορά για τις κάψουλες εσπρέσο (Νespresso, Senseo, Dolce Gusto...) αντιπροσωπεύει 500 εκατομμύρια ευρώ ετησίως. Το ποσό αυτό διαιρείται σε 140 εκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχούν στις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ, και σε 360 εκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχούν στις πωλήσεις του Νespresso στα καταστήματα της εταιρείας.
Ο τρίτος ανταγωνιστής
Η Sara Lee θέλει μέσα σε 12 ώς 18 μήνες να πραγματοποιήσει πωλήσεις 60 εκατομμυρίων ευρώ στα σούπερ μάρκετ, «κλέβοντας» από τη Νestle το ένα τέταρτο των 2,3 εκατομμυρίων γαλλικών νοικοκυριών (τα μισά βρίσκονται στο Παρίσι) που είναι εξοπλισμένα με μηχανές Νespresso. Η τιμή της κάψουλας θα είναι 30 λεπτά, αντί των 33-37 λεπτών που χρεώνει στη Γαλλία η Νestle (στην Ελλάδα κοστίζουν 40-45 λεπτά). Και για να υποστηρίξει το εγχείρημά της θα διαθέσει φέτος 30 εκατ. ευρώ για διαφημίσεις.
Η ατμόσφαιρα που επικρατεί στη Νespresso είναι πως «δεν έγινε και τίποτε...». Η μάρκα ρίχνει το βάρος στη διαφορά της- την ποιότητα του καφέ της. Ο τρίτος ανταγωνιστής, ο όμιλος Casino, ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά τον ερχόμενο μήνα τις κάψουλες για τις μηχανές Νespresso που θα παράγει η Εthical Coffee Company.
tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου