Στείλτε μας το άρθρο σας και θα αναρτηθεί αυτόματα! Τον τίτλο βάλτε τον στο Subject.
Κυριακή 2 Μαΐου 2010
ΒΡΑΒΕΙΑ ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
And the winner is…
Με συνολικά 41 ταινίες, εκ των οποίων 10 ντοκιμαντέρ, και θεατές που έφτασαν τους 1.900.000 (καθόλου άσχημα…), το 2009 ήταν μια καθοριστική χρονιά για το ελληνικό σινεμά. Σταθερή παραγωγή, αν και τώρα δεν υπάρχει ούτε ευρώ για τα κοινόχρηστα στα ταμεία του Κέντρου, επιβεβαίωση της εμπορικής δυναμικής των κωμωδιών («Νήσος», «Η Κληρονόμος», «Σούλα Έλα Ξανά» στο top 3), ελπιδοφόρα μηνύματα από την υποδοχή της «Στρέλλας», του «Κυνόδοντα» και της «Ακαδημίας Πλάτωνος». Αυτές οι τρεις είναι, άλλωστε, και οι ταινίες που...
... κυριαρχούν στις υποψηφιότητες των βραβείων της Ακαδημίας (τα οποία, σημειωτέον, δεν έχουν ακόμα αποκτήσει το «εμπορικό» τους όνομα π.χ. Όσκαρ, Σεζάρ, Λόλα, Γκόγια…) με 11, 8 και 4 αντίστοιχα, ενώ 9 μετρά και η «Ψυχή Βαθιά» του Παντελή Βούλγαρη. Χωρίς μεγάλες εκπλήξεις οι επιλογές, έτσι κι αλλιώς, με εντυπωσιακή την παρουσία του «Ricordi Mi» (4 υποψηφιότητες), την είσοδο του «Guilt» στην πεντάδα της καλύτερης ταινίας, τον διπλό Κώστα Βουτσά στο δεύτερο αντρικό ρόλο και την απουσία του «Συντρίμμια Ψυχής» απ’ όλες τις κατηγορίες πλην της μουσικής (Νίκος Κυπουργός), καθαρά για… αγγλόφωνους λόγους. Τη Δευτέρα, λοιπόν, στο Μέγαρο Μουσικής, στις 8.30 μ.μ., με παρουσιαστή τον Γιώργο Κιμούλη, ο ελληνικός κινηματογράφος αφήνει πίσω του μια ολόκληρη εποχή και υποδέχεται –με αισιοδοξία και χαλαρή διάθεση– μια καινούργια. Δεν μένει παρά η πολυαναμενόμενη κίνηση προστασίας του από την πολιτεία (άλλοι λένε πως κάτι θα ανακοινωθεί από επίσημα χείλη στην τελετή απονομής, άλλοι βάζουν deadline το Φεστιβάλ Κανών τον Μάιο), η οποία έκανε την πρώτη σωστή κίνηση θεσπίζοντας στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο φοροαπαλλαγές για όσους επενδύουν στην κινηματογραφική παραγωγή. «Ο νέος κινηματογραφικός νόμος, ο οποίος πιθανότατα θα προβλέπει επιστροφή έως και 40% της αρχικής επένδυσης, είναι ένα πολύ σοβαρό κίνητρο για να μπουν στο χώρο νέοι και ανεξάρτητοι επενδυτές περιορίζοντας το ρίσκο της επένδυσής τους», υποστηρίζει η Άρτεμις Σκουλούδη. Απαραίτητη, επίσης, και μια γερή δόση υπομονής, καθώς όταν έρχεται το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο, ο πολιτισμός την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια. Κοντός ψαλμός, αλληλούια…
ΟΙ ΥΠΟΨΗΦΙΟΤΗΤΕΣ
Καλύτερη ταινία
«Ακαδημία Πλάτωνος», «Guilt», «Κυνόδοντας», «Στρέλλα», «Ψυχή Βαθιά»
Ντοκιμαντέρ
«Άλλος Δρόμος δεν Υπήρχε»,«Εθνικός Κήπος», «Ξένες σε Ξένη Χώρα»
Μικρού μήκους ταινία
«Απογραφή», «Κι Εγώ για Μένα», «Mesecina», «Μετά το Χαρακτηριστικό Ήχο», «Ο Σκύλος»
Σκηνοθεσία
Φίλιππος Τσίτος («Ακαδημία Πλάτωνος»), Γιώργος Λάνθιμος («Κυνόδοντας»), Πάνος Χ. Κούτρας («Στρέλλα»)
Πρωτοεμφανιζόμενος σκηνοθέτης
Αργύρης Παπαδημητρόπουλος («Bank Bang»), Βαρδής Μαρινάκης («Μαύρο Λιβάδι»), Μαργαρίτα Μαντά («Χρυσόσκονη»)
Σενάριο
Αλέξης Καρδαράς, Φίλιππος Τσίτος («Ακαδημία Πλάτωνος»), Γιώργος Λάνθιμος, Ευθύμης Φιλίππου («Κυνόδοντας»), Πάνος Χ. Κούτρας, Παναγιώτης Ευαγγελίδης («Στρέλλα»)
Α΄ Αντρικός ρόλος
Αντώνης Καφετζόπουλος («Ακαδημία Πλάτωνος»), Χρήστος Στέργιογλου («Κυνόδοντας»), Γιάννης Κοκιασμένος («Στρέλλα»)
Α΄ Γυναικείος ρόλος
Αγγελική Παπούλια («Κυνόδοντας»), Θεοδώρα Τζήμου («Ricordi Mi»), Μίνα Ορφανού («Στρέλλα»)
Β΄ Αντρικός Ρόλος
Κώστας Βουτσάς («Bank Bang»), Χρήστος Πασσαλής («Κυνόδοντας»), Κώστας Βουτσάς («Ο Διαχειριστής»)
Β΄ Γυναικείος Ρόλος
Μπέτυ Βακαλίδου («Στρέλλα»), Άννα Μάσχα («Χρυσόσκονη»), Βικτώρια Χαραλαμπίδου («Ψυχή Βαθιά»)
Φωτογραφία
«Μαύρο Λιβάδι», «Ricordi Mi», «Ψυχή Βαθιά»
Μοντάζ
«Κυνόδοντας», «Ricordi Mi», «Στρέλλα»
Μουσική
«Στρέλλα», «Συντρίμμια Ψυχής», «Ψυχή Βαθιά»
Σκηνογραφία
«Μαύρο Λιβάδι», «Στρέλλα», «Ψυχή Βαθιά»
Ενδυματολογία
«Μαύρο Λιβάδι», «Στρέλλα», «Ψυχή Βαθιά»
Μακιγιάζ
«Στρέλλα», «Το Κακό στην Εποχή των Ηρώων», «Ψυχή Βαθιά»
Ήχος
«Παράδεισος στη Δύση», «Ricordi Mi», «Ψυχή Βαθιά»
Ειδικά εφέ / Κινηματογραφική καινοτομία
«Κυνόδοντας», «Το Κακό στην Εποχή των Ηρώων», «Ψυχή Βαθιά»
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου