Στείλτε μας το άρθρο σας και θα αναρτηθεί αυτόματα! Τον τίτλο βάλτε τον στο Subject.

Τετάρτη 9 Ιουνίου 2010

«Παγώνουν» τη βαθμολόγηση των γραπτών

Μέχρι να υπογραφεί η κοινή υπουργική απόφαση πληρωμής τους

Του Αποστολου Λακασα

Κατεβάζουν τα... μολύβια οι καθηγητές που βαθμολογούν τα γραπτά των πανελλαδικών εξετάσεων, ζητώντας να διασφαλιστεί άμεσα η πληρωμή τους. Πάντως, υψηλόβαθμο στέλεχος του υπουργείου Παιδείας ανέφερε χθες στην «Κ» ότι η απαραίτητη υπουργική απόφαση για τις πληρωμές των καθηγητών έχει υπογραφεί από τις 4 Ιουνίου από τους συναρμόδιους υπουργούς Παιδείας κ. Αννα Διαμαντοπούλου και Οικονομικών κ. Γ. Παπακωνσταντίνου και πρόκειται να δημοσιευθεί άμεσα στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ειδικότερα, καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της βαθμολόγησης των γραπτών, η οποία θα έχει επίπτωση στον χρόνο ανακοίνωσης των βαθμών, θα προκαλέσει...
... η απόφαση της ΟΛΜΕ οι καθηγητές να απέχουν από τη βαθμολόγηση των γραπτών από σήμερα και έως ότου υπογραφεί η κοινή υπουργική απόφαση για πληρωμή των εκπαιδευτικών που εμπλέκονται στις εξετάσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», έως τώρα έχουν βαθμολογηθεί πάνω από τα μισά γραπτά. Την ανησυχία της ΟΛΜΕ για τη μη άμεση καταβολή των δεδουλευμένων προκαλεί, όπως λέει η ομοσπονδία, η νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης με την οποία οι δημόσιοι υπάλληλοι «δεν μπορούν να λαμβάνουν πρόσθετη αμοιβή η οποία υπερβαίνει το 25% των ακαθάριστων αποδοχών τους -έναντι του 50% που ίσχυε μέχρι πρότινος- και επομένως δεν είναι δυνατόν να πληρωθούν οι εμπλεκόμενοι συνάδελφοι άπαξ. Πρόθεση του υπ. Παιδείας είναι να πληρωθούν οι εκπαιδευτικοί από τα εντελλόμενα και σε τρεις δόσεις». Να σημειωθεί ότι με βάση τη σχετική ανακοίνωση του υπ. Παιδείας, η αμοιβή είναι 2,10 ευρώ για κάθε γραπτό που βαθμολογείται, ενώ ο κάθε καθηγητής δεν μπορεί να βαθμολογήσει περισσότερα από 600 γραπτά. Υπολογίζεται ότι στη βαθμολόγηση των γραπτών θα συμμετάσχουν 10.000 καθηγητές ενώ στην επιτήρηση των εξετάσεων συμμετείχαν 20.000 εκπαιδευτικοί με 24 ευρώ ημερήσια αμοιβή.

«Εμπαιγμός»

Η ΟΛΜΕ κάνει λόγο για «εμπαιγμό», καθώς σε συνάντηση με τον αρμόδιο υφυπουργό Παιδείας κ. Ιωάννη Πανάρετο στις 26 Μαΐου «ο υφυπουργός μάς διαβεβαίωσε ότι υπέγραψε την Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) την ίδια μέρα και την απέστειλε για υπογραφή στον υπουργό Οικονομικών. Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, δείχνοντας καλή πίστη. ανέστειλε την αποχή από τα βαθμολογικά κέντρα». Στις 4 Ιουνίου «διαπιστώσαμε ότι η περιβόητη πλέον ΚΥΑ, που αφορά τις αμοιβές των εμπλεκόμενων στις πανελλαδικές, δεν είχε ακόμα δημοσιοποιηθεί».

Στον χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, επίσης, η Ενωση Ελλήνων Χημικών (ΕΕΧ) διαμαρτύρεται για τις πρόσφατες ανακοινώσεις του υπ. Παιδείας για περικοπή της ύλης αποκλειστικά στα μαθήματα των θετικών επιστημών. Σύμφωνα με την ΕΕΧ, «ενδεικτικά στη Β΄ Γυμνασίου τα θετικά μαθήματα αποτελούν το 20% του προγράμματος ενώ τα γλωσσικά μαθήματα, χωρίς τις ξένες γλώσσες, το 37,1%». Η ΕΕΧ διαμαρτύρεται ότι «δεν έγινε διάλογος για τη μείωση της ύλης ενώ θεωρεί ότι απαιτείται επανεξέταση της λειτουργίας και των στόχων του εκπαιδευτικού συστήματος, ώστε να καταστεί αποτελεσματικό, με οργανωμένο και συστηματικό τρόπο, μέσα από αξιοκρατικές διαδικασίες και όχι με ρυθμίσεις που μάλλον περισσότερα προβλήματα θα δημιουργήσουν παρά θα επιλύσουν», όπως λέει.

Αντιδράσεις για όρους αδειών

Για ρυθμίσεις που θα οδηγήσουν σε λουκέτο επιχειρήσεις και στην ανεργία χιλιάδες εργαζομένους κάνει λόγο η Πανελλήνια Ενωση Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών, θεωρώντας ότι οι όροι αδειοδότησης των εργαστηρίων (κυρίως ως προς τις κτιριακές εγκαταστάσεις και την εγγυητική επιστολή) που όρισε το υπ. Παιδείας είναι ανέφικτοι. Στην Ελλάδα υπάρχουν περίπου 5.000 Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών και οι σπουδαστές τους έχουν στόχο να μάθουν μια τέχνη ή να αποκτήσουν μια δεξιότητα που θα τους χρησιμεύσει στην αναζήτηση δουλειάς. Ενδεικτικά, τα περίπου 1.350 εργαστήρια που ειδικεύονται στην Πληροφορική είναι ουσιαστικά «φροντιστήρια Πληροφορικής». Από τις υπόλοιπες ειδικότητες, μεταξύ των πιο περιζήτητων είναι κομμωτική, μανικιούρ, πεντικιούρ, γραμματειακή υποστήριξη, οικονομικά. Οι σπουδαστές των ΕΕΣ φθάνουν τις περίπου 200.000, καθώς πολλοί συμμετέχουν σε εξαμηνιαία προγράμματα σπουδών με κόστος περί τα 600 ευρώ μαζί με τα έξοδα πιστοποίησης. Η ένωση κάνει επίσης λόγο για δημιουργία ολιγοπωλιακών καταστάσεων στην περίπτωση που οι χρηματοδοτήσεις της διά βίου εκπαίδευσης δοθούν μόνο στα Κέντρα Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΚΕΚ). «Τα ΕΕΣ έχουν βρεθεί μπλεγμένα στη νομοθετική ρύθμιση που αφορά τα κολέγια και τους επιβάλλονται ανεδαφικές, σκληρές και εξωπραγματικές απαιτήσεις λειτουργίας, δημιουργώντας πολλαπλά ερωτήματα για τη στάση της Πολιτείας και του υπουργείου, ενώ ταυτόχρονα διαγράφουν ένα αβέβαιο μέλλον σε έναν κλάδο που καλύπτει εντελώς διαφορετικές ανάγκες από αυτές των κολεγίων», αναφέρει η ένωση.

kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: