Εχει κυλήσει πολύ νερό από την εποχή που η Τατιάνα Στεφανίδου έψαχνε
(διά των ρεπόρτερ της) στα σκουπίδια των σταρ για να βρει τα ιδανικά
απορρίμματα που θα γέμιζαν τη δική της «χωματερή», μέθοδος-κλειδαρότρυπα
που αποδείχθηκε χρυσή: η υψηλή τηλεθέαση που σημείωνε γέμιζε τα ταμεία
με τα έσοδα των διαφημίσεων. Ετσι το κουτσομπολιό άλωσε τα σαλόνια
αλλάζοντας και τη φιλοσοφία εκείνων που το λοιδορούσαν, με αποτέλεσμα
στα χαμηλού κόστους τηλεοπτικά προϊόντα που όλοι ζητούν επιτακτικά
εφέτος να βρίσκουμε στο πρόγραμμα πάνω από δέκα συναφείς εκπομπές: τη
«μεσημεριανή» παρουσιάστρια Φαίη Σκορδά σε πρωινή ψυχαγωγική βάρδια
(Μega), επί σκοπόν τις «σταθερές» αξίες του κουτσομπολιού (Χριστίνα
Λαμπίρη, Σταματίνα Τσιμτσιλή, Ελεονώρα Μελέτη, Κατερίνα Καραβάτου,...
...«Δέστε τους» και «Φώτης- Μαρία live») και νέες... παραλαβές τις Ρούλα
Κουσκουρή και Αννα Λιβαθυνού. Ποια είναι όμως η συνταγή για μια γκόσιπ
εκπομπή;
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΟΜΠΗΣ
Από το χάραμα βαρδιούχοι με «χρεωμένα» κανάλια παρακολουθούν και καταγράφουν λεπτό προς λεπτό τη ροή των εκπομπών,δηλαδή τους καλεσμένους και τα βίντεο.Ετσι την επόμενη ημέρα που δημοσιοποιούνται οι θεαματικότητες από την AGΒ (Νielsen Αudience Μeasurement) θα γνωρίζουν ποιοι καλεσμένοι έφεραν καλά νούμερα και ποιοι καταβυθίστηκαν.Παράλληλα οι «ρεπόρτερ» της εκπομπής αλλά και το πάνελ είναι από νωρίς το πρωί διαδικτυωμένοι και παρακολουθούν τα όσα γράφονται σε blogs,εφημερίδες και περιοδικά.Με ένα τηλεφώνημα (αυτό δεν είναι απαραίτητο) επιβεβαιώνουν την είδηση και ιδού το «αποκλειστικό και σύμφωνα με πηγές μου» ρεπορτάζ ! Επισημαίνεται ότι η παρουσιάστρια έχει πάντα διαφορετικό ακουστικό από το υπόλοιπο πάνελ ώστε να γίνονται οι απαραίτητες συνεννοήσεις με την αρχισυνταξία χωρίς την «παρουσία» τρίτων.Τον πανελίστα που δεν συμπαθούμε του κλείνουμε το ακουστικό και τον αφήνουμε στον κόσμο του. ΤΡΕΪΛΕΡ
Αν
έχουμε συνέντευξη ή δήλωση από ένα από τα πρώτης γραμμής πρόσωπα και
δεν λέει παρά μόνο τα τετριμμένα, στο τρέιλερ «πουλάμε»* το πρόσωπο
και τα «όλα για όλους», δηλαδή το: «Δεν έχω να πω τίποτα για αυτό».
Στις περιπτώσεις που το πρόσωπο είναι δεύτερης διαλογής, ο ρεπόρτερ τον
συμβουλεύει: «Πες κάτι για να παίξεις, αλλιώς θα μου το κόψουν».
ΚΛΟΠΗ (ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣΜΕΝΩΝ)
Οι εύκολοι καλεσμένοι δεν χρειάζονται τηλέφωνο για να έρθουν,έρχονται μόνοι τους.Στους «δύσκολους» ή ποιοτικούς επιστρατεύεις άλλα κόλπα.Για παράδειγμα,δεν λες ποτέ από ποια εκπομπή είσαι, δεν λες ποια είναι η παρουσιάστρια (γιατί δεν τις πολυξεχωρίζουν κιόλας) και επιμένεις πολύ.Αν από την πρώτη στιγμή σ΄ το ξεκόψει, δεν θα βγει ποτέ.Αν το συζητάει,μάλλον τον έχεις ήδη πείσει.Τα δωράκια σε αυτές τις περιπτώσεις λειτουργούν καταλυτικά. ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ
Αγαπημένο
μας θέμα είναι εκείνο του απέναντι, προτού το προβάλει φυσικά. Αν όμως
μας προλάβει και το δούμε στο μόνιτορ της εκπομπής, ρίχνουμε και εμείς
το αντίστοιχο θέμα την ίδια στιγμή!
ΜΑ ΠΟΥ ΜΕ ΒΡΗΚΑΤΕ!
Πόσες φορές δεν αναρωτηθήκατε: «Μα πώς τους πετυχαίνουν πάντα μακιγιαρισμένους έξω από τον μανάβη;». Είναι πολύ απλό; Επειδή τα πρόσωπα της επικαιρότητας δέχονται πιέσεις από παντού αλλά δεν θέλουν να βγουν παντού ή δεν θέλουν να κακοχαρακτηριστούν επειδή βγαίνουν σε «μεσημεριανό»,γίνεται μια επιλογή από το Γραφείο Τύπου του καναλιού στο οποίο ανήκει ο παρουσιαστής και- έκπληξη!- κατά τύχη ο ρεπόρτερ συναντά την τηλεπερσόνα έτοιμη και χαμογελαστή να τα πει όλα! Αν η εκπομπή που έχασε το αποκλειστικό τηλεφωνήσει και διαμαρτυρηθεί,η δικαιολογία είναι έτοιμη: «Μα του είχε στήσει καρτέρι και τον έπιασε απροετοίμαστο!».
ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟ ΛΕΞΙΚΟ
\375 Πουλάω θέμα = το «στολίζω» υπερβολικά προκειμένου να ιντριγκάρω τον τηλεθεατή να μείνει στη συχνότητα.
\375 Σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έκανα = κάπου το διάβασα και δεν έχω μπει στον κόπο να το διασταυρώσω.
\375 Καίω θέμα = προλαβαίνω να προβάλω ένα θέμα πριν από κάποιον
άλλον,έστω κι αν πιστεύει ότι το έχει εκείνος αποκλειστικά και έχει
λάβει όλες τις εγγυήσεις.
\375 Εχω κανάλι χρεωμένο = Είμαι
υποχρεωμένος να παρακολουθώ τα όσα συμβαίνουν στον τηλεοπτικό σταθμό που
μου έχει ανατεθεί και να το αναφέρω.
\375 Ερωτήσεις = Εδώ
δεν έχει ποικιλία: «Τι γνώμη έχεις για τη Μανωλίδου»,«Εχει όρια η
σάτιρα» και «Τι πιστεύεις για το infotainment».Το εντυπωσιακό είναι ότι
οι ερωτώμενοι δεν κουράζονται ποτέ να τις απαντούν!
ΔΩΡΑ ΠΑΥΛΙΔΟΥ
πηγή: εφημερίδα ''ΤΟ ΒΗΜΑ''
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου