Κέρδη σαν... παιχνίδι βγάζουν οι αλυσίδες πώλησης ηλεκτρονικών και πληροφορικής, καθώς οι κονσόλες και τα βιντεοπαιχνίδια αποτελούν πλέον τη «χρυσοτόκο όρνιθα» της αγοράς. Σε μια εποχή που οι πωλήσεις μαύρων ηλεκτρονικών συσκευών και υπολογιστών γνωρίζουν πρωτοφανή κρίση, η ψηφιακή διασκέδαση συνεχίζει να αναπτύσσεται, με τις πωλήσεις των βιντεοπαιχνιδιών μόνο στις Ηνωμένες Πολιτείες να ξεπερνούν τα...
25 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση. Πουλώντας κονσόλες όπως το Ρlaystation 3 και το ΡSΡ της Sony, το Χ-box 360 της Μicrosoft και το Wii και το DS της Νintendo, αλλά κυρίως βιντεοπαιχνίδια, οι αλυσίδες προσπαθούν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από μια αγορά που για την Ελλάδα υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Πλέον, πολλά βιντεοπαιχνίδια σε παγκόσμιο επίπεδο ξεπερνούν σε πωλήσεις πολλές ταινίες και πραγματοποιούν τζίρο......δεκάδων ή και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Ενδεικτικό είναι ότι το πρόσφατο παιχνίδι Starcraft 2, το οποίο μάλιστα κυκλοφόρησε μόνο για υπολογιστές και όχι για παιχνιδομηχανές, πραγματοποίησε πωλήσεις 1 εκατομμυρίου τεμαχίων σε όλο τον κόσμο την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του, ενώ στο πρώτο 48ωρο οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τα 1,5 εκατομμύρια κομμάτια. Συνολικά, σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις του συγκεκριμένου παιχνιδιού αναμένεται να φτάσουν τα 7 εκατομμύρια παγκοσμίως (τα οποία μεταφράζονται σε τζίρο 350 εκατ. ευρώ), ενώ στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τις 100.000, γεγονός που σημαίνει ότι οι αλυσίδες που το διαθέτουν θα κάνουν τζίρο πάνω από 5 εκατ. ευρώ. Παραδοσιακά, ο τζίρος των βιντεοπαιχνιδιών ανεβαίνει κατακόρυφα το τελευταίο δίμηνο κάθε χρόνου, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, όμως το λανσάρισμα ενός νέου, δημοφιλούς τίτλου είναι ικανό να αλλάξει τα δεδομένα τις αγοράς, προκαλώντας φρενιτίδα πωλήσεων ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι. Οπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου, το μεγάλο άλμα στις πωλήσεις των βιντεοπαιχνιδιών έγινε από τη στιγμή που οι εταιρείες τα συνέδεσαν με το Ιnternet. Προκειμένου οι παίκτες να απολαύσουν το σύνολο των δυνατοτήτων του παιχνιδιούμεταξύ των οποίων και τον ανταγωνισμό με άλλους ανθρώπους από όλο τον πλανήτη- απαιτείται πλέον σύνδεση στο Ιnternet. Αυτό σημαίνει ότι η κατασκευάστρια εταιρεία μπορεί να διαπιστώσει αν ο παίκτης έχει αγοράσει την αυθεντική εκδοχή του παιχνιδιού και όχι κάποια κόπια, αντιμετωπίζοντας με αυτόν τον τρόπο τη «μάστιγα» της πειρατείας. Οπως αναφέρουν αναλυτές του χώρου, μέσω του online παιχνιδιού η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών κατάφερε με επιτυχία να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του παράνομου λογισμικού, ξεπερνώντας έτσι το μεγάλο πρόβλημα που απειλεί τη μουσική βιομηχανία. Εκδηλώσεις από τις αλυσίδες Η μεγάλη άνοδος στις πωλήσεις των βιντεοπαιχνιδιών δεν αφήνει αδιάφορες τις αλυσίδες, που πλέον δράττονται της ευκαιρίας και πραγματοποιούν προωθητικές εκδηλώσεις, διαγωνισμούς και μια σειρά από events με αφορμή το λανσάρισμα κάθε νέου παιχνιδιού. Εταιρείες όπως η Ρublic, η Μultirama και η Πλαίσιο πολύ συχνά πραγματοποιούν νυχτερινά πάρτι πωλήσεων την επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας των πιο δημοφιλών παιχνιδιών, ενώ συχνά πραγματοποιούν πρωταθλήματα με δώρα σημαντικής αξίας στους καλύτερους παίκτες. Και ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα Την ίδια στιγμή πάντως, το αρκετά τσουχτερό κόστος αγοράς καινούργιων βιντεοπαιχνιδιών- που μπορεί να ξεπερνά ακόμα και τα 70 ευρώ- προκάλεσε άνθηση της αγοράς των μεταχειρισμένων τίτλων. Μάλιστα, στο «παιχνίδι» έχουν μπει και οι μεγάλες αλυσίδες του χώρου, όπως η Ρublic, που διαθέτουν ειδικούς χώρους για μεταχειρισμένα παιχνίδια. Εκεί, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν τίτλους σε τιμές από 10 ευρώ ή αντίστοιχα να πουλήσουν τα δικά τους μεταχειρισμένα παιχνίδια, παίρνοντας σημαντική έκπτωση στην αγορά νέων ή δωροεπιταγές τις οποίες μπορούν να εξαργυρώσουν στο κατάστημα.
25 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση. Πουλώντας κονσόλες όπως το Ρlaystation 3 και το ΡSΡ της Sony, το Χ-box 360 της Μicrosoft και το Wii και το DS της Νintendo, αλλά κυρίως βιντεοπαιχνίδια, οι αλυσίδες προσπαθούν να εξασφαλίσουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μερίδιο από μια αγορά που για την Ελλάδα υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ σε ετήσια βάση. Πλέον, πολλά βιντεοπαιχνίδια σε παγκόσμιο επίπεδο ξεπερνούν σε πωλήσεις πολλές ταινίες και πραγματοποιούν τζίρο......δεκάδων ή και εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ. Ενδεικτικό είναι ότι το πρόσφατο παιχνίδι Starcraft 2, το οποίο μάλιστα κυκλοφόρησε μόνο για υπολογιστές και όχι για παιχνιδομηχανές, πραγματοποίησε πωλήσεις 1 εκατομμυρίου τεμαχίων σε όλο τον κόσμο την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του, ενώ στο πρώτο 48ωρο οι πωλήσεις του ξεπέρασαν τα 1,5 εκατομμύρια κομμάτια. Συνολικά, σε ετήσια βάση, οι πωλήσεις του συγκεκριμένου παιχνιδιού αναμένεται να φτάσουν τα 7 εκατομμύρια παγκοσμίως (τα οποία μεταφράζονται σε τζίρο 350 εκατ. ευρώ), ενώ στην Ελλάδα εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τις 100.000, γεγονός που σημαίνει ότι οι αλυσίδες που το διαθέτουν θα κάνουν τζίρο πάνω από 5 εκατ. ευρώ. Παραδοσιακά, ο τζίρος των βιντεοπαιχνιδιών ανεβαίνει κατακόρυφα το τελευταίο δίμηνο κάθε χρόνου, λίγο πριν από τα Χριστούγεννα, όμως το λανσάρισμα ενός νέου, δημοφιλούς τίτλου είναι ικανό να αλλάξει τα δεδομένα τις αγοράς, προκαλώντας φρενιτίδα πωλήσεων ακόμα και μέσα στο καλοκαίρι. Οπως αναφέρουν στελέχη του κλάδου, το μεγάλο άλμα στις πωλήσεις των βιντεοπαιχνιδιών έγινε από τη στιγμή που οι εταιρείες τα συνέδεσαν με το Ιnternet. Προκειμένου οι παίκτες να απολαύσουν το σύνολο των δυνατοτήτων του παιχνιδιούμεταξύ των οποίων και τον ανταγωνισμό με άλλους ανθρώπους από όλο τον πλανήτη- απαιτείται πλέον σύνδεση στο Ιnternet. Αυτό σημαίνει ότι η κατασκευάστρια εταιρεία μπορεί να διαπιστώσει αν ο παίκτης έχει αγοράσει την αυθεντική εκδοχή του παιχνιδιού και όχι κάποια κόπια, αντιμετωπίζοντας με αυτόν τον τρόπο τη «μάστιγα» της πειρατείας. Οπως αναφέρουν αναλυτές του χώρου, μέσω του online παιχνιδιού η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών κατάφερε με επιτυχία να αντιμετωπίσει το πρόβλημα του παράνομου λογισμικού, ξεπερνώντας έτσι το μεγάλο πρόβλημα που απειλεί τη μουσική βιομηχανία. Εκδηλώσεις από τις αλυσίδες Η μεγάλη άνοδος στις πωλήσεις των βιντεοπαιχνιδιών δεν αφήνει αδιάφορες τις αλυσίδες, που πλέον δράττονται της ευκαιρίας και πραγματοποιούν προωθητικές εκδηλώσεις, διαγωνισμούς και μια σειρά από events με αφορμή το λανσάρισμα κάθε νέου παιχνιδιού. Εταιρείες όπως η Ρublic, η Μultirama και η Πλαίσιο πολύ συχνά πραγματοποιούν νυχτερινά πάρτι πωλήσεων την επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας των πιο δημοφιλών παιχνιδιών, ενώ συχνά πραγματοποιούν πρωταθλήματα με δώρα σημαντικής αξίας στους καλύτερους παίκτες. Και ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα Την ίδια στιγμή πάντως, το αρκετά τσουχτερό κόστος αγοράς καινούργιων βιντεοπαιχνιδιών- που μπορεί να ξεπερνά ακόμα και τα 70 ευρώ- προκάλεσε άνθηση της αγοράς των μεταχειρισμένων τίτλων. Μάλιστα, στο «παιχνίδι» έχουν μπει και οι μεγάλες αλυσίδες του χώρου, όπως η Ρublic, που διαθέτουν ειδικούς χώρους για μεταχειρισμένα παιχνίδια. Εκεί, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να βρουν τίτλους σε τιμές από 10 ευρώ ή αντίστοιχα να πουλήσουν τα δικά τους μεταχειρισμένα παιχνίδια, παίρνοντας σημαντική έκπτωση στην αγορά νέων ή δωροεπιταγές τις οποίες μπορούν να εξαργυρώσουν στο κατάστημα.
από ΤΑ ΝΕΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου