Στείλτε μας το άρθρο σας και θα αναρτηθεί αυτόματα! Τον τίτλο βάλτε τον στο Subject.

Παρασκευή 20 Αυγούστου 2010

Τα μυστικά του Facebook


Η αστρονομική άνοδος του Facebook, ο εντυπωσιακά μεγάλος αριθμός των ενεργών χρηστών του  και ο νεαρότερος στον κόσμο, δισεκατομμυριούχος δημιουργός του, είναι οι βασικότεροι λόγοι που καθιέρωσαν το Facebook ως έναν από τους δημοφιλέστερους ιστοχώρους κοινωνικής δικτύωσης, που υπάρχουν στον πλανήτη.
Ενώ όλοι γνωρίζουν για τις υπηρεσίες που προσέφερε αρχικά το Facebook στον φοιτητικό κύκλο του πανεπιστημίου του Harvard, εμείς ερευνήσαμε λίγο βαθύτερα στις απαρχές της εμφάνισης του διάσημου αυτού site, για να αποκαλύψουμε τις πιο συναρπαστικές και ενδιαφέρουσες πληροφορίες.
Παρακάτω καταγράφονται 10 γεγονότα που αφορούν το Facebook, που ίσως δεν γνωρίζετε και τα οποία, σίγουρα, θα σας τραβήξουν την περιέργεια...

1. Το αποτυπωμένο πρόσωπο του Al Pacino βρισκόταν στην αρχική σελίδα του Facebook
Πριν από τον ανασχεδιασμό της επίσημης αρχικής σελίδας του Facebook, τo 2007, η πρώτη σελίδα του συγκεκριμένου ιστότοπου παρουσίαζε το πρόσωπο ενός άνδρα, πίσω από ένα «σύννεφο» ψηφίων του δυαδικού κώδικα.
Από τότε στο ανδρικό πρόσωπο δόθηκε ο αόριστος χαρακτηρισμός «ο τύπος του Facebook» (Facebook guy), μέχρι σήμερα που φανερώθηκε η ταυτότητά του. Ο David Kirkpatrick αποκάλυψε στο βιβλίο του, Τhe Facebook Effect, ότι η εικόνα με το πρόσωπο είναι το αποτέλεσμα μιας επεξεργασμένης φωτογραφίας του Al Pacino, δημιούργημα ενός φίλου και συμφοιτητή του ιδρυτή του Facebook, Mark Zuckerberg.

2. Μια από τις πρώτες λειτουργίες του Facebook ήταν η διανομή αρχείων μεταξύ των μελών του.
Δεν θα το βρείτε αυτό στο χρονοδιάγραμμα του Facebook, αλλά η πρώιμη μορφή του ήταν μια υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης πιο κλειστού τύπου, μεταξύ φίλων, το λεγόμενο Wirehog, που δημιουργήθηκε παράλληλα με το Facebook από τον Mark Zuckerberg και τρεις άλλους.
Το Wirehog λειτούργησε το 2004 και σημειώνεται ότι είχε προγραμματιστεί ως αναπόσπαστο χαρακτηριστικό του Facebook. Ένα χρόνο αργότερα όταν το Facebook άρχισε να προωθεί ενεργά τις υπηρεσίες του, ο Zuckerberg δήλωσε στην εφημερίδα «The Harvard Crimson», «νομίζω ότι το Wirehog πιθανότατα θα εξαπλωθεί, κατά τον ίδιο τρόπο όπως το Facebook”.
Παρ’ όλ’ αυτά εξαιτίας των ανησυχιών σχετικά με τις πειρατικές ενέργειες, το Wirehog διέκοψε την λειτουργία του, το 2006, προτού η χρήση του Facebook πάρει μεγάλες διαστάσεις.

3. Τα πρώτα εταιρικά μέλη στο Facebook ήταν η Apple και η Microsoft
Πολλοί από’ σας ίσως να γνωρίζετε ότι το Facebook στην αρχή της λειτουργίας του απευθυνόταν σε διακεκριμένα αμερικάνικα πανεπιστήμια, πριν να εντάξει στον κύκλο του και τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της  Ivy League. Αλλά γνωρίζετε για το ποιά εταιρία ενδιαφέρθηκε πρώτη να περιληφθεί στα μέλη του Facebook;
Τον Μάιο του 2006, η Apple και η Microsoft ήταν μεταξύ των πρώτων εταιριών, όπως η Intel, EA και Amazon. Επίσης η Accenture, Gap, Intuit, Pepsi, PricewaterhouseCoopers και ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός Teach for America. Μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2006 ο καθένας, ανεξαρτήτως της υπαγωγής του σε κάποιο εκπαιδευτικό ίδρυμα ή εταιρία, είχε την δυνατότητα να γίνει μέλος στο Facebook, με αποτέλεσμα ένα χρόνο μετά το διάσημο αυτό site να μετρά 50 εκατομμύρια μέλη.

4. Τα κρυμμένα «Easter Eggs» του Facebook
Τα “Easter eggs” δεν είναι πλέον άγνωστα στο Facebook. Προηγουμένως, μια ταινία με έμμεσες αναφορές θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα στο site.
Οι οποιεσδήποτε έμμεσες αναφορές εμφανίζονταν στο κάτω μέρος της παλιάς «Σελίδας Φίλων» το 2007 και μία απ’ αυτές ήταν το ορτύκι από την ταινία The Wedding Crashers. Αργότερα με το όνομα «ορτύκια» εμφανίστηκαν και άλλες αναφορές στο κείμενο, στο κάτω μέρος της ίδιας σελίδας, περιλαμβάνοντας και το εξής: «Μόνο τα πιο επιδέξια ορτύκια επιβιώνουν κατά την κυνηγετική περίοδο» και «ό,τι δεν σκοτώνει το ορτύκι το κάνει πιο δυνατό».
Επιπλέον, ο «Κώδικας Κονάμι», για τον οποίο περηφανευόταν το Facebook, άλλαξε το υπόβαθρο του ιστότοπου, προσθέτωντας πολύχρωμους κύκλους και έντονο φως.
Τέλος, υπάρχει το «Easter Egg» με τη δυνατότητα συνομιλίας στο Facebook, το λεγόμενο «Chris Putnam», που συνεχίζει να λειτουργεί μέχρι σήμερα. Για να το δοκιμάσετε, σε συνομιλία του πληκτρολογήστε: Putnam και πατήστε enter!

5. Το νόημα του όρου «Poke» δεν έχει προσδιοριστεί
Ενώ το Facebook εξηγεί πως επιτυγχάνεται η ενέργεια του «poking» στο κέντρο βοήθειας, δεν υπάρχει καμία εξήγηση για την προέλευση του όρου. Ο πιο κοινός προσδιορισμός του όρου είναι το φιλικό «σκούντημα», χωρίς όμως να αγνοηθούν τα ερωτικά υπονοούμενα.
Ο David Kirkpatrick αποκάλυψε στο βιβλίο του, The Facebook Effect, ότι ο Zuckerberg στην ερώτηση για τον προσδιορισμό του διαδικτυακού όρου «poke» είπε: "Σκεφτήκαμε πως θα ήταν διασκεδαστικό να επινοούσαμε μια εφαρμογή χωρίς να έχει συγκεκριμένη εξήγηση και σκοπό… Γι’ αυτό δώστε εσείς την δική σας εξήγηση, γιατί από μας δεν θα πάρετε απάντηση".

6. Ένας χρήστης του Facebook έχει κατά μέσο όρο 130 φίλους
Πόσους φίλους έχεις στο Facebook; Υπολογίζεται ότι ένας μέσος χρήσης του Facebook έχει 130 φίλους. Η επίσημη σελίδα του Facebook είναι γεμάτη με παρόμοια στατιστικά στοιχεία, όπως το ότι οι άνθρωποι ξοδεύουν πάνω από 500 δισεκατομμύρια λεπτά ανά μήνα στο Facebook, ενώ η τρέχουσα, επίσημη καταμέτρηση των ενεργών χρηστών του ανέρχεται σήμερα σε πάνω από 500 εκατομμύρια άτομα.
Αξιοσημείωτο είναι το ότι περισσότερες από ένα εκατομμύριο ιστοσελίδες έχουν ενσωματωθεί στον κύκλο του  Facebook και περισσότεροι από 150 εκατομμύρια άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook σε εξωτερικούς δικτυακούς τόπους κάθε μήνα.

7. Υπάρχει εφαρμογή ενημέρωσης για το τι προσφέρει το Café Menu του Facebook
Όπως συμβαίνει και με την Google, το υπηρεσιακό προσωπικό του Facebook δικαιούται τρία δωρεάν γεύματα την μέρα, όπως επίσης και δωρεάν ποτά και σνακς, τα οποία προσφέρει το «Facebook Culinary Team» στο Cafe X ή στο Cafe 6.
Αν οι υπάλληλοι επιθυμούν να μάθουν για τα γεύματα που υπάρχουν στο μενού, δεν χρειάζεται να κάνουν και πολλά…Πολύ απλά επιλέγουν την εφαρμογή «Lunchtime», που υπάρχει στο προφίλ τους, και αμέσως ενημερώνονται για την ποικιλία των εβδομαδιαίων  γευμάτων.

8. Ο Mark Zuckerberg προσδίδει στον εαυτό του το τίτλο του «αποφοίτου του Harvard»
Μπορείτε να δείτε και μόνοι σας στο facebook.com/zuck (στο προσωπικό προφίλ του Zuckerberg) το μικρό ψεματάκι του ιδρυτή του Facebook σχετικά με τις πληροφορίες,  που παραθέτει για τον εαυτό του. Ο Zuckerberg  αυτοαποκαλείται «απόφοιτος του Ηarvard», στοιχείο αναληθές, αφού εγκατέλειψε τις πανεπιστημιακές του σπουδές, πρoκειμένου να επικεντρωθεί στην οργάνωση και λειτουργία του Facebook.
Όταν η ανταποκρίτρια της ενημερωτικής εκπομπής «60 λεπτά», Lesley Stahl, ρώτησε τον Zuckerberg να μάθει γι’ αυτή την ανακρίβεια, ο τελευταίος δήλωσε: "Αυτή είναι η αλήθεια. Δεν υπάρχει ρύθμιση σχετικά με την εγκατάλειψη του φοιτητή από το συγκεκριμένο πανεπιστήμιο".

9. Η τεράστια συμμετοχή των Καλιφορνέζων στο Facebook
Ισχυρή θέση στον κατάλογο των χρηστών του Facebook κατέχει η αμερικανική πολιτεία της Καλιφόρνιας, μια πολιτεία με έντονη κοινωνική δραστηριότητα όπως φαίνεται, καθώς απαριθμεί 15,267,160 χρήστες του Facebook στην περιφέρειά της, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του Facebakers.com. Ο εκπληκτικά μεγάλος αριθμός των Καλιφορνέζων μελών του Facebook ισοδυναμεί με το 41% των χρηστών στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής!
Αμέσως μετά την Καλιφόρνια έρχεται η πολιτεία του Τέξας με 9 εκατομμύρια χρήστες, τρίτη η Νέα Υόρκη με 8 εκατομμύρια χρήστες, ενώ τελευταία στη λίστα εμφανίζεται η πολιτεία του Ντελάγουερ να έχει τους λιγότερους χρήστες του Facebook.

10. Ένας υπάλληλος του Facebook πώλησε ένα αθλητικό σακάκι της εταιρίας του για $4,000 στο eBay
If Facebook merchandise is collectible now, imagine what it will be worth in years to come. A Facebook employee standard-issue hoodie recently sold on eBay for a whopping $4,050 with nearly 50 bidders battling it out to win the auction.

Αν ένα προϊόν της εταιρίας του Facebook θεωρείται συλλεκτικό στις μέρες μας, σκεφτείτε το μέγεθος της αξίας του στα επόμενα χρόνια. Ένας υπάλληλος του Facebook πώλησε πρόσφατα στο eBay ένα πρωτότυπο αθλητικό σακάκι της εταιρίας, για το εκπληκτικό ποσό των 4,050 δολαρίων, με σχεδόν 50 υποψηφίους να μάχονται για να κερδίσουν την δημοπρασία.
Το γεγονός ότι ο Mark Zuckerberg εθεάθη με το ίδιο αθλητικό ένδυμα στη διάσκεψη D8 και το ότι έπειτα φανέρωσε τα ανεξήγητα διακριτικά, που απεικονίζονται στο σακάκι, ευνόησε, βέβαια, το ποσό των προσφορών. Και πάλι όμως εξακολουθεί να θεωρείται παράδοξο το ποσό της τελικής πώλησης, λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι το συγκεκριμένο σακάκι δεν άγγιξε ποτέ το δέρμα του  Zuckerberg!
Αυτά ήταν τα 10 πιο συναρπαστικά και άγνωστα, στους περισσότερους από’ μας,  γεγονότα που συνέβησαν κατά την εξέλιξη του Facebook, ενός πασίγνωστου κοινωνικού ιστότοπου, που διείσδυσε για τα καλά στην καθημερινότητά μας και άλλαξε τα δεδομένα των κοινωνικών σχέσεων σ’ όλο τον κόσμο.

(πηγή:techgear.gr)

Δεν υπάρχουν σχόλια: