>>> Προβλέπεται δικαίωμα μετεγγραφής
Δικαίωμα μετεγγραφής θα έχουν τα αδέλφια, ώστε να φοιτούν στην ίδια πόλη
της περιφέρειας, σύμφωνα με τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο
Παιδείας. Το μέτρο αποσκοπεί στο να μην επιβαρύνονται οι οικογένειες με
τη συντήρηση δύο ή και περισσότερων επιπλέον νοικοκυριών. Απαραίτητη
προϋπόθεση αποτελεί να υπάρχει στην πόλη τμήμα ΑΕΙ αντίστοιχο...
...με εκείνο
από το οποίο ζητούν τη μετεγγραφή.
Οι ρυθμίσεις για το καθεστώς των μετεγγραφών, οι οποίες περιλαμβάνονται
στο νομοσχέδιο για τη διά βίου μάθηση που κατατέθηκε χθες στη Βουλή,
προβλέπουν ακόμη τη δυνατότητα μετεγγραφής νεοεισαχθέντων φοιτητών σε
πανεπιστήμια και ΤΕΙ για οικονομικούς λόγους, εφόσον ο μέσος όρος του
συνολικού οικογενειακού εισοδήματος των τριών τελευταίων οικονομικών
ετών δεν υπερβαίνει το ποσό των 45.000 ευρώ, σε ποσοστό θέσεων 4% επί
του αριθμού των εισακτέων, με βάση το σύνολο των μορίων που πέτυχαν στις
πανελλήνιες εξετάσεις.
Στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ θα γίνεται ισοκατανομή των μετεγγραφομένων, βάσει του συνολικού αριθμού μορίων που πέτυχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, όταν υπάρχουν αντίστοιχα τμήματα στην ίδια γεωγραφική περιοχή (ενδεικτική είναι η περίπτωση των τριτέκνων).
Όπως ανέφερε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου η υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου, “στόχος του νομοσχεδίου είναι να εξασφαλιστεί η διαφάνεια, να χτυπηθεί η σπατάλη και να αξιοποιηθούν σωστά τα δισεκατομμύρια ευρώ που διατίθενται στη μη τυπική εκπαίδευση”.
Πρόσθεσε ότι μπαίνει τάξη, αφού αξιοποιούνται αποδοτικά τα δισεκατομμύρια ευρώ που διατίθενται στη μη τυπική εκπαίδευση. Για παράδειγμα, μέσω του Γ’ ΚΠΣ διατέθηκαν περίπου 3,4 δισ. ευρώ για εκπαίδευση και κατάρτιση, χωρίς όμως μετρήσιμο αποτέλεσμα. Τώρα θα αναγνωρίζονται οι γνώσεις, είτε πρόκειται για πτυχίο σχολής είτε παρακολούθηση σεμιναρίων είτε για αυτομόρφωση κτλ.
Αναλύοντας τις διατάξεις του νομοσχεδίου η υπουργός πρόσθεσε:
- Δίνονται υποτροφίες για αρχική επαγγελματική κατάρτιση σε σπουδαστές δημοσίων και ιδιωτικών ΙΕΚ 40 εκατ. ευρώ, για την ενθάρρυνση της νεανικής επιχειρηματικότητας 25 εκατ. ευρώ, για εκπαίδευση μεταναστών στην ελληνική γλώσσα 10 εκατ. ευρώ, για προγράμματα προσέλκυσης μεταδιδακτορικών φοιτητών από το εξωτερικό 30 εκατ. ευρώ.
- Καταργούνται ή συγχωνεύονται φορείς, αποκεντρώνονται τομείς και δράσεις.
- Διευρύνεται ο ρόλος του Εθνικού Κέντρου Πιστοποίησης Δομών Διά Βίου Μάθησης (ΕΚΕΠΙΣ), το οποίο αναλαμβάνει πλέον την πιστοποίηση δομών, επαγγελματικών περιγραμμάτων, προγραμμάτων, εκπαιδευτών καθώς και την αδειοδότηση γενικότερα των φορέων μη τυπικής εκπαίδευσης. Ειδική αναφορά γίνεται για την διαδικασία των περίπου 5.000 Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών.
- Θα διαμορφωθεί Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων με την άμεση εποπτεία του υπουργείου Παιδείας. Με προεδρικό διάταγμα θα οριστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις διαμόρφωσης, αξιολόγησης, πιστοποίησης κτλ.
- Θα αναβαθμιστούν τα ΙΕΚ, τα οποία θα δίδουν και υποτροφίες σε σπουδαστές τους.
- Καθιερώνεται Ηλεκτρονικό Μητρώο Διά Βίου Μάθησης, όπου θα εγγράφονται οι ενδιαφερόμενοι με αίτησή τους, ενώ θεσπίζονται κίνητρα για την ανάπτυξη της διά βίου μάθησης, με σημαντικότερο τη νέα δυνατότητα που παρέχει ο νόμος για αναγνώριση, άθροιση και μεταφορά πιστωτικών μονάδων μεταξύ συστημάτων τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του νομοσχεδίου καθιερώνεται και το αποδεικτικό γλωσσομάθειας για αλλοδαπούς, ενώ στις διατάξεις αυτές περιλαμβάνεται η οργάνωση και λειτουργία ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας που αφορά σε περιοχές με χαμηλούς μορφωτικούς δείκτες.
Καταργείται ο ΟΕΕΚ
Ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠ), ο οποίος αποτελεί τον εθνικό φορέα πιστοποίησης γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που αποκτά ένα άτομο μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης. Με τη λειτουργία του, που θα εξυπηρετείται από 75 άτομα προσωπικό, καταργείται ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ). Αναμορφώνεται το καθεστώς οργάνωσης, διαχείρισης και λειτουργίας των ΙΕΚ που υπάγονται πλέον στη Γενική Γραμματεία Διά βίου Μάθησης.
Στα πανεπιστήμια και στα ΤΕΙ θα γίνεται ισοκατανομή των μετεγγραφομένων, βάσει του συνολικού αριθμού μορίων που πέτυχαν στις πανελλαδικές εξετάσεις, όταν υπάρχουν αντίστοιχα τμήματα στην ίδια γεωγραφική περιοχή (ενδεικτική είναι η περίπτωση των τριτέκνων).
Όπως ανέφερε χθες κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου η υπουργός Άννα Διαμαντοπούλου, “στόχος του νομοσχεδίου είναι να εξασφαλιστεί η διαφάνεια, να χτυπηθεί η σπατάλη και να αξιοποιηθούν σωστά τα δισεκατομμύρια ευρώ που διατίθενται στη μη τυπική εκπαίδευση”.
Πρόσθεσε ότι μπαίνει τάξη, αφού αξιοποιούνται αποδοτικά τα δισεκατομμύρια ευρώ που διατίθενται στη μη τυπική εκπαίδευση. Για παράδειγμα, μέσω του Γ’ ΚΠΣ διατέθηκαν περίπου 3,4 δισ. ευρώ για εκπαίδευση και κατάρτιση, χωρίς όμως μετρήσιμο αποτέλεσμα. Τώρα θα αναγνωρίζονται οι γνώσεις, είτε πρόκειται για πτυχίο σχολής είτε παρακολούθηση σεμιναρίων είτε για αυτομόρφωση κτλ.
Αναλύοντας τις διατάξεις του νομοσχεδίου η υπουργός πρόσθεσε:
- Δίνονται υποτροφίες για αρχική επαγγελματική κατάρτιση σε σπουδαστές δημοσίων και ιδιωτικών ΙΕΚ 40 εκατ. ευρώ, για την ενθάρρυνση της νεανικής επιχειρηματικότητας 25 εκατ. ευρώ, για εκπαίδευση μεταναστών στην ελληνική γλώσσα 10 εκατ. ευρώ, για προγράμματα προσέλκυσης μεταδιδακτορικών φοιτητών από το εξωτερικό 30 εκατ. ευρώ.
- Καταργούνται ή συγχωνεύονται φορείς, αποκεντρώνονται τομείς και δράσεις.
- Διευρύνεται ο ρόλος του Εθνικού Κέντρου Πιστοποίησης Δομών Διά Βίου Μάθησης (ΕΚΕΠΙΣ), το οποίο αναλαμβάνει πλέον την πιστοποίηση δομών, επαγγελματικών περιγραμμάτων, προγραμμάτων, εκπαιδευτών καθώς και την αδειοδότηση γενικότερα των φορέων μη τυπικής εκπαίδευσης. Ειδική αναφορά γίνεται για την διαδικασία των περίπου 5.000 Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών.
- Θα διαμορφωθεί Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων με την άμεση εποπτεία του υπουργείου Παιδείας. Με προεδρικό διάταγμα θα οριστούν οι όροι και οι προϋποθέσεις διαμόρφωσης, αξιολόγησης, πιστοποίησης κτλ.
- Θα αναβαθμιστούν τα ΙΕΚ, τα οποία θα δίδουν και υποτροφίες σε σπουδαστές τους.
- Καθιερώνεται Ηλεκτρονικό Μητρώο Διά Βίου Μάθησης, όπου θα εγγράφονται οι ενδιαφερόμενοι με αίτησή τους, ενώ θεσπίζονται κίνητρα για την ανάπτυξη της διά βίου μάθησης, με σημαντικότερο τη νέα δυνατότητα που παρέχει ο νόμος για αναγνώριση, άθροιση και μεταφορά πιστωτικών μονάδων μεταξύ συστημάτων τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.
Σύμφωνα με τις μεταβατικές διατάξεις του νομοσχεδίου καθιερώνεται και το αποδεικτικό γλωσσομάθειας για αλλοδαπούς, ενώ στις διατάξεις αυτές περιλαμβάνεται η οργάνωση και λειτουργία ζωνών εκπαιδευτικής προτεραιότητας που αφορά σε περιοχές με χαμηλούς μορφωτικούς δείκτες.
Καταργείται ο ΟΕΕΚ
Ιδρύεται Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων (ΕΟΠΠ), ο οποίος αποτελεί τον εθνικό φορέα πιστοποίησης γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων που αποκτά ένα άτομο μέσω της μη τυπικής εκπαίδευσης και της άτυπης μάθησης. Με τη λειτουργία του, που θα εξυπηρετείται από 75 άτομα προσωπικό, καταργείται ο Οργανισμός Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΟΕΕΚ). Αναμορφώνεται το καθεστώς οργάνωσης, διαχείρισης και λειτουργίας των ΙΕΚ που υπάγονται πλέον στη Γενική Γραμματεία Διά βίου Μάθησης.
πηγή: εφημερίδα ''ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ''
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου