To υπουργείο παιδείας σήμερα έδωσε πληροφορίες στα ΜΜΕ για το πως θα είναι το καινούριο σύστημα για την εισαγωγή στα ΑΕΙ-ΤΕΙ που θα ισχύει από το 2013. Διαβάζοντας το παραπάνω άρθρο κατά τη γνώμη υπάρχουν θετικά αλλά πολύ περισσότερα αρνητικά στοιχεία.
Θετικά
Μεγάλο θετικό είναι ότι επιλέγουν οι σχολές ποια μαθήματα παίζουν και πόσο ρόλο για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια. Έτσι δεν θα υπάρχουν φαινόμενα υποψήφιοι να εισαγονται σε σχολές πληροφορικής χωρίς να έχουν εξεταστεί στον προγραμματισμό ή στους χημικούς μηχανικούς χωρίς να εξεταστούν στη Χημεία ή να εισάγεται στο μαθηματικό με μαθηματικά κάτω από 10.
Θα υπάρχουν λίγα μαθήματα επιλογής στα οποία θα δουλεύουν με εργασίες. Θετικό αρκεί να μην παίζουν ρόλο για την είσοδο στην τριτοβάθμια
Αρνητικά
Ο βαθμός στη Β’ και τη Γ’ τάξη θα συνδέεται με την εισαγωγή στα πανεπιστήμια. Απαράδεχτο από όλες τις απόψεις. Κατά τη γνώμη μου ο καλύτερος τρόπος εισαγωγής είναι με εξετάσεις που να είναι εντελώς ανεξάρτητες από την επίδοση στο σχολείο. Τα παιδιά από την Β Λυκείου θα πηγαίνουν σε ιδιωτικά σχολεία για να βγάλουν μεγάλο βαθμό. Δεν νομίζω να υπάρχει ιδιωτικό σχολείο που να χαντακώσει τους μαθητές του βαθμολογικα εφόσον γνωρίζει ότι ο βαθμός αυτός παίζει ρόλο για την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Επιπλέον εάν κάποιος δεν βγάλει μεγάλο βαθμό στη β Λυκείου θα χάνει μόρια για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια από αυτό. Αποτέλεσμα φροντιστήρια και στην Β Λυκείου. Και αν κάποιος επιθυμεί να ξαναδώσει γιατί να επηρεάζεται από την απόδοση του από προηγούμενες χρονιές.
Θα αλλάξει ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών, αφού θα υπάρχουν εσωτερικές εξετάσεις στα σχολεία. Ελπίζω αυτές οι εσωτερικές εξετάσεις να μην παίζουν ρόλο στην είσοδο στην τριτοβάθμια αλλά μόνο στο απολυτήριο. Το άρθρο δεν το διευκρινίζει.
Οι υποψήφιοι θα εξετάζονται στις πανελλαδικές σε 4 μαθήματα, στα οποία θα κάνουν διπλάσιο αριθμό ωρών στο σχολείο. Επειδή είναι σίγουρο ότι το ένα από αυτά τα μαθηματα θα είναι έκθεση (υποκειμενική βαθμολόγηση) το ποιος θα εισάγεται στις υψηλόβαθμες σχολές θα γίνεται ρώσικη ρουλέτα. Οι καλοί μαθητές στα μαθήματα που είναι θέμα διαβάσματος θα γράφουν όλοι μεγάλο βαθμό και η έκθεση θα καθορίζει ποιος θα εισαχθεί σε αυτές. Αυτό γίνεται και τώρα αλλά στα 4 μαθήματα το φαινόμενο θα είναι εντονότερο. Κατά τη γνώμη μου στις θετικές/τεχνολογικές σχολές η εξέταση στην έκθεση πρέπει να καταργηθεί τελείως όπως συμβαίνει και με τις κατακτήριες. Μονσδικη λύση η αύξηση της δυσκολίας στα υπόλοιπα μαθήματα στο επίπεδο των δεσμών.
Θετικά και αρνητικά
οι υποψήφιοι θα καταθέτουν τα μηχανογραφικά δελτία από τον Μάρτιο, δηλαδή πριν ξεκινήσουν οι εξετάσεις. Από την μια αρκετοί θα εισάγονται σε σχολές μην επηρεαζόμενοι από την βαθμολογία τους. Για παράδειγμα αν κάποιος έβγαλε μη αναμενόμενη μεγάλη βαθμολογία στις περισσότερες περιπτώσεις επιλέγει πολυτεχνεία/ιατρική και γενικά επιλογές που προηγουμένως δεν τις σκεφτότανε καν. Από την άλλη υπάρχουν άτομα τα οποία αναμένουνε (επηρεαζόμενοι από την βαθμολογιας τους στις προηγούμενες τάξεις) μεγάλο βαθμό και τελικά γράφουνε χαμηλό. Αυτά τα άτομα αν δεν γνωρίζουν την βαθμολογια του θα επιλέξουν υψηλόβαθμες σχολές και αν επιλέξουν χαμηλόβαθμες σχολές θα τις κάνουν απρόσεκτα. Αντίθετα αν γνωρίζουνε ότι δεν γράψανε όσο αναμένανε η επιλογή των χαμηλόβαθμων σχολών θα είναι πιο προσεκτική.
Πηγή : τσακος blog
2 σχόλια:
Sto thema oson afora sthn katarghsh tou mathimatos ths ektheshs apo tis panelladikes,diafwnw katheta...H gnwsh tha ginei pio ekseidikeumenh,afou ta mathimata tha einai ligotera kai tha epilegontai apo tis sxoles,epomenws an katarghthei kai to parapanw mathima,tote sthn texnologikh kai thetikh kateuthinsh ta paidia den tha kseroun ti esti ekfrash...
i ipovoli ton mixanografikwn prin tin dieksagwgi twn panneliniwn einai rwssiki rouletta gia tous ipopsifious gt 8a anagkastoun na dilwsoun perissotera tmimata gia asfaleia pragma to opoio kanei tin eisagwgi sti sxoli kai tin poli sxedon tixaia epilogi.
Δημοσίευση σχολίου