Το θρυλικό Pony, το αυτοκίνητο με την ελληνική σφραγίδα που μεσουρανούσε τις δεκαετίες του '70 και του '80, φιλοδοξεί να βγάλει και πάλι στην ελληνική και όχι μόνο αγορά η εταιρεία NAMCO της οικογένειας Κοντογούρη.
Το μοντέλο της τέταρτης πλέον γενιάς που θα κατασκευάζεται σε πρώτη φάση στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στη Ραιδεστό Θεσσαλονίκης, θα διαθέτει ελαφρώς ανανεωμένο σχεδιασμό, αλλά θα διατηρήσει τις αδρές γραμμές, την... ατσάλινη αντοχή και τη χαμηλή τιμή, τα τρία στοιχεία που το είχαν ανεβάσει ψηλά στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού.
Η εταιρεία είναι έτοιμη να αρχίσει την παραγωγή του αναγεννημένου Pony και πλέον αναμένει τη σχετική έγκριση από το υπουργείο Μεταφορών. Ταυτόχρονα, ήδη πραγματοποιεί επαφές με χώρες της Αφρικής και της Ασίας για τη δημιουργία ανάλογων μικρών μονάδων παραγωγής, που θα τροφοδοτούν τις συγκεκριμένες αγορές σε ακόμα πιο ανταγωνιστικές τιμές.
«Ολες οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες στηρίζονταν μόνο στη μεγάλη παραγωγή και τελικά, όπως αποδείχτηκε, απέτυχαν. Δικός μας στόχος είναι η δημιουργία μικρών μονάδων με τεχνογνωσία.
Παράλληλα, όμως, με το εγχείρημα θα δώσουμε δουλειά σε πάρα πολύ κόσμο και θα αναδείξουμε το πολύ αξιόλογο επιστημονικό δυναμικό της χώρας μας, που πλέον αναγκάζεται να φύγει στο εξωτερικό», είπε στα «ΝΕΑ» ο πρόεδρος της NAMCO, Πέτρος Κοντογούρης.
Η ιστορία. Η εταιρεία, που δραστηριοποιούταν και στην κατασκευή βαρέων οχημάτων που προμήθευε στον Στρατό και τις ΔΕΚΟ, άρχισε την προσπάθεια για την παραγωγή ενός μικρού και ελαφρού αυτοκινήτου το 1972, έπειτα από συμφωνία με τη γαλλική Citroen.
Το αυτοκίνητο σχεδιάστηκε πάνω στην πλατφόρμα του επίσης θρυλικού 2CV (deux chevaux) και η παραγωγή του άρχισε το 1974 στη Θεσσαλονίκη. Το 1983 λανσάρεται στην αγορά η δεύτερη γενιά, το Pony Super, το οποίο έφερε μηχανή Ford. Ωστόσο, η γερμανική εταιρεία το θεώρησε ανταγωνιστικό ως προς τα δικά της μοντέλα και αύξησε τις τιμές των κινητήρων, με αποτέλεσμα να είναι ασύμφορη η συμφωνία.
Η εταιρεία έβγαλε και μοντέλο τρίτης γενιάς, το 1995, ωστόσο σταμάτησε την παραγωγή αυτοκινήτων δύο χρόνια αργότερα. «Σε όλο αυτό το διάστημα κατασκευάσαμε 40.000 αυτοκίνητα για την Ελλάδα και περισσότερα από 800.000 για όλο τον κόσμο. Ωστόσο, το 1997 σταμάτησε η παραγωγή του 2CV, οπότε κι εμείς στρέψαμε όλο το ενδιαφέρον μας στην έρευνα και τη δημιουργία της δικής μας πλατφόρμας, ώστε να είμαστε ανεξάρτητοι από τις άλλες εταιρείες», τόνισε ο κ. Κοντογούρης.
Τα αποτελέσματα των ερευνών κατέληξαν στη διαμόρφωση μιας πλατφόρμας που μπορεί να δεχτεί οποιονδήποτε κινητήρα και σασμάν. Και μετά την ολοκλήρωση και τον σχεδιασμό του νέου μοντέλου, η εταιρεία είναι έτοιμη να βγάλει το Pony τον Απρίλιο του 2012.
tanea.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου